I would do anything to date 2007 's George Wassof

 ١- أنا عندي حكاية شخصية جدا استنزفت سنين طويلة علشان أتخطاها وماعلقش عليها الأسى اللي بيعدي وييجي غيره كتير وفشلت. أنا الشهر اللي فات بمكالمة غير مرتبة وفي ظروف أتمنى عمري ما أشوف أسوأ منها تخطيتها كلية ومضمونا. لازم نشكر "فلان" يا جماعة على سوء تعاونه معانا في الأزمة الأخيرة ونودعه وداع يليق بتاريخ وهمي وعظيم مصنوع من الغياب حرفيا لحد ما لبس تاج. 

"أنا متشكرة جدا والله. أنا أخيرا بقيت حرة وعنيا مفتوحة على اتساعها ومش شايفة أي أثر. إسم الله عليا يعني. أتمنى نتقابل إحنا ال٣ ف يوم ونتفاجئ أنا وإنت وناهد وكلنا." 

٢- بوسة لقلبي علشان أتمنى لحد ما أموت يفضل علق و طيب، بيسامح وبيتغافل وبيمجِّد الحلو في الناس طول الوقت وبيقدره. علشان الحياة دي مستمرة لحد دلوقتي بس بنفحات اللطف النادرة اللي بنقابلها لما الدنيا تسود أوي ومايبانلهاش نهار أبدا. اللطف وحده هو اللي بينقذنا في أحلك لحظاتنا. 

٣- أنا تخطيت أشخاص كمان تاريخهم أحدث حتى ما تستاهلش أتكلم عنها. أتمنى لا أسمع منهم أو عنهم أبدا. 

٤- read the title again! 

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

تمارين كتابة مع أوسة(١)

نعرف هذه الأيام جيدا حتى سئمناها (٢)

كثيرا