Home made therapy

آخر جملة ف كل فقرة تبدأ بيها جملة جديدة ف فقرة جديدة.

أنا ماعنديش مشكلة كبيرة. عندي شوية مشاكل صغيرة. قد البلي اللي ممكن تدوس عليه ويكعبلك فتقع على ضهرك وكل ما تقوم تقع فتفضل تقوم وتفضل تقع لأنها من نوع المشاكل اللي لا بتختفي ولا بتدوب زي خيوط العمليات. 

عملت أكتر من عملية ف حياتي وماكنتش لوحدي ف أي واحدة فيهم.. الحب أعظم اختراع عمله الإنسان.. زي تجميعة لكل الحاجات الحلوة ف طبق واحد وبردو يبان لذيذ وكلاسي حاجة كدا زي خلاصة العصب والشيكولاته والصحاب.

الصحاب مش كلمة مطاطة.. كلمة حادة جدا زي السكين. المصلحة والموجة بتعمل معارف كتير لكن مابتعملش صحاب.. باخد وقت كتير علشان أفهم ليه ممكن حد يهتم ويقرب وقد إيه ممكن يبذل مجهود وكشخص سوسيوباث معندوش استعداد لكدا أبدا بغامر كأنها المرة الأولى أو الأخيرة.. اختصارا عندي معارف كتير وصحاب أقل. أقل جدا.

مرات قليلة جدا وقعت ف الحب.. حاجة أقرب لمرتين تقريبا.. استنوا! مين دول؟!.. احيه!.. معنديش ندم بخصوص الموضوع دا بالذات، عندي ندم لحاجات كتيرة جدا مختلفة.. الزمن صاحب وفي أحيان كتير لكن غشيم. كل اللي إنت خايف منه هايمر.. كل حزن هايعدي. الحب مسافة لازم نمشيها علشان نوصل لذواتنا أو لجزء مخفي منها ومحتاج تفعيل.. الحب حلو على رأي حماده هلال لكن الفراق قبل أوانه حاجة بنتشي كلب أوي.

هاني جارنا كان عنده كلب زمان.. حاجة من 25 سنة كدا.. فاكرة لونه وشكله لكن مش فاكرة مات امتى وزعلت عليه ولا لا.. فاكره إني كنت بخاف منه لما يهوهو جامد.. أختي قالت لي ف مرة من سنة إني جبانة.. ودا وجعني جامد جدا. يمكن علشان عمري ما شفت نفسي جبانة وهي ماتعرفنيش.. او يمكن علشان أنا فعلا جبانة جدا وماكنتش اعرف.


Harry shum jr is the greatest dancer ever. In addition to that he is a really good actor and what also makes me crazy about him is that he has such a heavenly voice. I love him so much.
Yes, I'm one of those obsessive fangirls!


تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

نعرف هذه الأيام جيدا حتى سئمناها (٢)

تمارين كتابة مع أوسة(١)